Klik klik

Selasa, Mei 19, 2009

cerita semalam

seharian semalam aku mengalami sakit kepala
yang teramat-amat sakit
sampai nak buka mata pun bagaikan tak boleh

dari 4 subuh kelmarin sampai ke malam tadi
sakitnya berterusan
aku dah telan panadol
aku dah cuba tidur
tapi sakitnya tak juga hilang

malam tadi aku langsung tak menjengah bapa
yang tidur di ruang tamu
hanya kakak yang menemani bapa

pagi ini aku turun agak lewat
untuk ke tempat kerja
sakit macamana pun
minggu ini aku kena pergi ke pejabat
sebab aku dah mohon cuti selama seminggu
untuk minggu depan
tiada sesiapa yang boleh diharap
untuk menjaga bapa minggu depan

kakak akan balik ke grik
adik-adik bekerja
sementara menunggu cuti sekolah minggu berikutnya
aku kena bercuti

rupanya semalam
bapa langsung tak tidur
mengerang kesakitan
mula merungut2
aku tak tahu
apakah bapa kecil hati denganku
kerana tak menjenguknya semalam
paling aku bimbang
bapa akan menyangka
aku tak suka akan kehadirannya

pagi tadi
aku beritahu bapa
tentang kepalaku yang teramat sakit
bapa kata, dia faham..
tapi dia pun sakit sangat

kakak mengadu padaku
bapa merungut2 sakit dan ubat tak sesuai
bila kakak diam, bapa kata kakak marah
sedangkan kakak tak tahu nak buat apa2

sebelum keluar ke tempat kerja
seperti biasa
aku salam dan cium tangan bapa
kurasakan tangan bapa agak panas....

aku tetap melangkah keluar
dengan hati yang diamuk resah......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatlah apa saja..saya sedia membaca...